Lapseootel naised peaksid kaaluma kohvist loobumist – ütlevad teadlased, kes leidsid, et isegi mõõdukas kohvi joomine raseduse alguses suurendab nurisünnituse ohtu, vahendab BBC.
Suubritannia Toidukvaliteedi amet seab raseduse ajal ülempiiriks 300 milligrammi kofeiini või siis 4 tassi kohvi päevas. Kuid ühendriikides läbi viidud uuring, mis avaldati Ameerika sünnitus- ja günekoloogiaajakirjas leidis, et juba 200 milligrammi kofeiini päevas kahekordistas raseduse katkemise riski võrreldes nende naistega, kes kohvi ei tarvitanud.
Tuginedes viimasele uuringule on eksperdid valmis oma seniseid soovitusi umber hindama ja Suurbritannia Kuningliku Sünnitus- ja Günekoloogia Kolledži konsultant Pat O’Brien ütles, et tema ettepanek oleks naistel 12 esimese rasedusnädala jooksul kohvist üldse loobuda. Põhjuseks see, et esimesed tosin nädalat on väga tundlik aeg lapse jaoks ja sel perioodil juhtub ka kõige rohkem raseduse katkemisi.
Tema sõnul ei maitsegi raseduse algul enam paljudele naistele kofeiini sisaldavad joogid ning seetõttu ei peaks nendest loobumine ka kuigi keeruliseks osutuma. Praegu pole selge, kas kofeiinist peaksid loobuma naised ka raseduse hilisemal perioodil.
teisipäev, 22. jaanuar 2008
Tellimine:
Postituse kommentaarid (Atom)
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar